hemma

hemma igen. vinden blåser verkligen kraft ur en på havet. är jätte trött. men nu har man både bastat och ätit så det känns lite bättre (:
vilken rolig helg :D först åkte vi ju ut på torsdagen och då la vi till på hallskär, sen på midsommar morgonen bytte vi platts pågrund av vind och för att vännerna inte fick platts men fortfarande på hallskär..jaja. sen så kl 10 så var det blomm och ormbunksplockning. sen silllunch och vid 3 resning av stången och dans :) efter det badade de modiga :) (jag var en av dom) sen var det middag och sen på kvällen satt vi och sjöng när wille spelade och så :) sen gick de flesta till båtarna vid 1. medans jag, lina, wille, lena, gunilla, kenta och anders var kvar och lyssnade på när wille sjöng bla blackbird som jag har på hjärnan just nu.
midsommardagen var det upp kl 10 för 11 var det samling på berget. tävlingar! alla båtar har varsin tävling. det har blivit så att alla vill vinna mer och mer nu ! haha, för nu finns det en pokal som funnits några år, där får man rista in båtnamnet om man vinner ;). det gick sådär. vi vann 2 tävligar. men kom totalt 3a. nästa år vinner vi!
på kvällen var det fotboll :) ryssland-holland!! då satt vår familj och anders, lena, och wille i vår båt och kollade. dom andra i englunds båt. jag gick lite imellan. när jag kom till de andra blev jag målad, (med rysslands färger såklart!) efter förlängning och allt badade vi och spelade kort.
sen söndag på morgonen/dagen så åkte många hem, men vi och englunds åkte till en annan vik nära båtklubben och där gick vi på en låång promenad med piknik. jag, jakob och lina hade piknik uppe på berget sen på vägen hem. mitt på vägen:P sen åkte dom hem och vi stannade kvar en natt. och kollade på nästa match. spanien-italien! då var det spanien som vi hejade på. italien var så mesiga, slänger sig och filmar. bra att spanien vann! sen åkte vi hem på morgonen till båtklubben och packade sen var den här långa, härliga, bästa helgen på hela året slut.
                                   som ni kanske märker så har min mobil varit i farten igen, glömde min kamera hemma:/ men det gick ju ganska bra ändå :)  ( om nån undrar vad vvn står för, var det hilda som såg att nästan inga ryssar i klacken hade tröjor på sig, då sa hon bra! Våga Vara Naken! haha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0