sommarlovet lider mot sitt slut..!

Snart har vårt sista sommarlov tagit slut! det har gått sjuuukt fort. jag har vell gjort lite olika saker. ute med båten, badat, solar träffat vänner lite så (:
i fredags skulle jag, katrii och johanna ut med segelbåten, de gick ju sådär. ni får läsa kathrines egen tolkning:

Dom senaste 24 timmarna har varit innehållsrika! Tro mig.

Johannas pappa får bryta sig in i båten.

Han får åka iväg tre gånger för att köpa bensin, kastrull och tändstickor.

Vi tar båten ut.

Motorn slutar funkar efter så där tio minuter mitt framför en silja line.

Johanna får PANIK!! Såfia och jag håller lugnet samtidigt som vi skrattar ihjäl oss bara av att titta på Johanna som strax tänker hoppa, skriker hon åt sin pappa i telefon. "Ingen fara johanna färjorna väjer för er om motorn inte fungerar och det inte är nån vind" "PAPPA FÖR I HELVETE DET ÄR EN JÄVLA SILJA LINE BÅT, DOM VÄJER INTE"
"Oj, ja då var det värre"

Vågorna är så enorma att jag slungas åt sidan och tar emot mig med min skdade fot och får JÄVLIGT ont"

PAssagerare åker skrattande förbi när vi satt segel, för vi kommer absolut INGENSTANS!

Tillslut kommer vi i hamn efter att fått lägga till i närmsta hamn genom att Johanna paddla in oss med en paddel. Starkt gjort. Som vanligt Såfia och jag kan inte sluta skratta.

Vi myser hela kvällen och under natten kommer dom som egentligen ska ligga där vi ligger, ooppss, dom fick lösa det problemet själva för vi sov.

Jag vaknar och har sjukligt ont i foten. kan inte gå. Ringer mamma vi åker in till akuten. Efter 5 timmar får jag röntgas och det visar sig att jag fått en stor fraktur. ÖHHH hur fan kan jag ha fått det? "Överbelastning" kallar läkarn det. Jävla mes fot!!!

"Vi blir nog tvungna att gipsa det upp till knät"
"GLÖM, ALDRIG!!!"

och jag fick som jag ville så nu sitter jag här med bara en lindad fot :) MEN jag misssar hela seglingen som jag hade sett så mycket framemot! Fan. Äventyret hade precis börjat.

Såfia meddelar lite senare att dom hade blivit tillbaka bogserade av en tysk båt till vår utgångshamn. ÖY vad vi är segelvana!



låter kul va? de va de ;) jag och johanna kom hem idag runt 18.00. seglingen gick kanon idag, känner fortfarande hur de gungar. okej moton pajade och vi fick ro ännu en gång men vad kan hända lixom? ingenting :)


 


snart full med mat för 900!


motorn paj, johanna panik ror!

jag och kathrine behåller lugnet ;)



vår största fiende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0