lyckad dag? inte en chans

fy fan vilken otursdag!

Dagen började med att jag vaknade av att mitt mobilalarm gick 08:05 och sen 08:10. jag tänkte att jag kunde ligga kvar ett tag till... nästa sekund är klockan 09:10 och min buss går 09:19! jag orkar inte stressa, för jag vet att jag ändå inte kommer hinna. så jag sätter på datan för att kolla när nästa buss går, då fungerar inte internet (det är i sånnahär situationer man önskar att man hade iphone).
jag äter frukost, klär på mig, sminkar mig och allt det...gör chai latte i min ta-med-mugg, spiller ut hälften på golvet.
går till bussen, hoppas på att den kommer snart. då går den precis när jag går utanför dörren.
men jag tar då en annan buss, och när jag kommer fram har tunnelbanan precis gått! nästa kommer om 10 min. efter 7 min går allt folk där ifrån, jag frågar en tant vad det är som händer. då säger hon att tunnelbanan inte går! faan.
efter ca 15 min kommer en ersättningsbuss som tar oss till en annan tunnelbanestation där tunnelbanan fungerade. så det tog ca en och en halv timme för mig till skolan idag. inte nog med det, jag har även startat ett larm idag.

Jag tror inte jag ska gå ut mer idag! bäst jag håller mig isolerad i mitt rum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0